poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Rynek e-commerce w Polsce







Polski e-commerce wart 31 mld zł. 
Poczta Polska też na tym korzysta !

Polski rynek e-commerce wzrośnie o ok. 20% w tym roku, do ok. 31 mld zł, oceniają eksperci Poczty Polskiej.

Według ich badań w II kwartale 2014 r. klienci Poczty Polskiej wysłali o 14,2% paczek więcej niż rok temu. A jest to efektem głównie wzrostu popularności zakupów internetowych.

- Po słabszym początku roku, wynikającym tego, że większość klientów robiła większe zakupy przed Bożym Narodzeniem, drugi kwartał przynosi już poważniejsze wzrosty. Ważnym momentem drugiego kwartału jest też rozpoczęcie sezonowych wyprzedaży, które startują w wielu sklepach internetowych w czerwcu. - mówi analityk Poczty Polskiej Paweł Majtkowski.

Statystyki Poczty Polskiej pokazują również, że paczki są najczęściej wysłane na początku tygodnia: w poniedziałek wysłanych jest 23,45% wszystkich paczek, a we wtorek 22,47%

W połowie lipca członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas poinformował agencję ISBnews, że Poczta chce zwiększyć udziały w rynku paczkowo-kurierskim (KEP) do co najmniej 20% w 2020 r. Obecnie jej udziały wynoszą ok. 15%

Głównym motorem napędowym tego wzrostu będzie obsługa szybko rozwijającego się e-commerce. W ciągu kilku miesięcy Poczta chce zaoferować firmom handlującym w sieci pod jednym parasolem wszystkie usługi i produkty niezbędne do obsługi działalności w internecie - od logistyki po usługi finansowe.

źródło: biztok.pl

2 komentarze:

  1. Faktycznie zakupy internetowe są bardzo popularne w naszym kraju i raczej większość z z nas z tej formy korzysta. Jeśli natomiast my chcemy nadać szybko paczkę to polecam wpis https://www.sendit.pl/blog/jak-sprawnie-nadac-paczke-przez-internet-krotki-poradnik-dla-poczatkujacych gdzie te kwestie zostały dokładnie opisane.

    OdpowiedzUsuń